Hoogtevrees - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van D. Bikers - WaarBenJij.nu Hoogtevrees - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van D. Bikers - WaarBenJij.nu

Hoogtevrees

Door: Rob & Nico

Blijf op de hoogte en volg D.

18 April 2017 | Verenigde Staten, Escalante

De dag begon met een (bijna)naakt fotosessie van Alfred en Peter, die op Nico D z'n Indian duidelijke zwaffelsporen hebben achtergelaten.
Daarna een vlug American breakfast in de kantine van het motel.
Toen was het tijd om te vertrekken voor de meest spectaculaire trip tot nu toe. De reis begon in Escalante en eindigde in Moab, Onderweg hebben we de Grand Staircase en het Capital Reef National Parcs bedwongen.
Dit was in 1 woord spectaculair te noemen. We zijn geklommen tot een hoogte van bijna 3000 meter en een temperatuur van net 7 graden.
De trip kende voor sommige van ons echter wat persoonlijke overwinningen. zo had Ron nogal last van de eerder genoemde hoogte en bleef daarom maar in het midden van de weg rijden met een snelheid die in Nederland verplicht is op een woonerf. Al snel ontstond de eerste file die ooit was gezien in dit gebied. Eenmaal weer dalende begon de temperatuur gelukkig op te lopen tot maar liefst 28 graden. na een gezonde lunch bij Burger King kwamen we om een uur of half 4 aan in Moab. Met 28 graden krijg je dus wel een beetje dorst. Eindelijk in de staat Utah een kroeg gevonden waar je een biertje kon bestellen zonder daarbij ook gelijk iets te moeten eten, want "that's the law" in Utah.
We werden geholpen door een uiterst aardig, ietwat corpulente dame, die niet zou misstaan op het komend kerstmenu. Het leek wel een varkensrollade. ze was gekleed in een niets onthullend shirtje waar geen achterkant in zat, zodat je de snoeren en belijnen nog net kon zien tussen de uitpuilende rollen vet, maar ze was wel uiterst vriendelijk wat we hebben beloond met een goede tip.
Moab is een gezellig stadje waar heel veel te doen is, met veel leuke barretjes en restaurants. Wij hebben heerlijk gegeten bij de Italiaan.
Het viel echter nog niet mee (voor Rob) om een gerecht zonder kaas te bestellen.

• 18 April 2017 - 09:08

Diana:

Jullie maken wel een hele mooie rit deze keer!
    En Ron..ik ken je niet maar ik snap je helemaal, ik word al draaierig bij de foto's van de afgrond!
    Veel plezier nog!

• 18 April 2017 - 09:40

Hélène:

Nou ben ik wel benieuwd naar die lieftallige dame. Pics or it didn't happen;)

• 19 April 2017 - 06:50

Boyzzzgang:

Wow wat een mooie plaatjes. Ik mis wel het plaatje van de dikke dame. Misschien ook wel zo'n mooi weids uitzicht. hihi